Автомобилен форум - Пазарджик

ПРИВЕТ НА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛНИ И ТУНИНГ ЕНТУСИАСТИ

Начало форум Начало форум

Дата и час: Пон Сеп 24, 2018 4:02 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 275 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: ЧИП-ТУНИНГ гр. Пазарджик. Диностенд !!!
МнениеПубликувано на: Пет Авг 18, 2006 4:48 pm 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
Здравейте всички..
Предлагам чип-тунинг за всякакви бензинови и дизелови автомобили.
Разполагам диностенд за реално измерване на измерване на мощността на дадения автомобил преди и след чип тунинга.
Работи се с професионално и лицензирано оборудване за чип тунинг.
Не използвам китайски клонинги и имитации.


Чип тунинг на атмосферни двигатели(без турбо) производство до 2002-2003г. -- 180-250лв
Чип тунинг на двигатели с турбо(бензинови и дизелови) производство до 2002-2003г.-- 250-320лв
BDM и OBD чип тунинг за автомобили произведени след 2003-2004г.(EDC16 / ME9) -- 350-500лв
Чип тунинг на автомобили произведени след 2008-2009г. (EDC17 / MED 17) -- 550-800лв

*Измерване мощността автомобила на диностенд - 80лв.

Сайт: http://www.predator-tuning.com - чип тунинг на диностенд гр.Пазарджик.
Сайт 2: http://www.chiptuning-bg.com - чип тунинг - лицензиран - гр.Пазарджик.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 18, 2006 5:36 pm 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3147
Местоположение: Пазарджик
Предлагам на вашето внимание и още един специализиран сайт за чип-тунинг, в който можете да намерите интересна информация, както и тел. за връзка с мен ;)

http://www.chiptuning-bg.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 18, 2006 9:56 pm 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
Сега още малко информация за чип-тунинг:

1. Какво е чип-тунинг?

При всеки автомобил снабден със система за електронно управление на двигателят съществува устройство (най-често обозначавано като “компютър”), което управлява всички процеси осъществяващи се по време на работа на мотора. Компютърът отчита данни на редица сензори, като: обороти, сигнал от ламбда сондата, количество въздух подавано към двигателя(чрез дебитомер), моментно положение на разпределителния вал, налягане на турбо-компресора (при наличен такъв) температури и други. Съществуват различни наименования на това устройство: Електронен блок на управление, Motorsteuergerat , ECU, Centralina, компютър... и т.н. За да изпълнява компютърът работата си както трябва и да управлява двигателят по оптимален начин той (компютърът) се нуждае от точно oпределен алгоритъм на работа или с други думи нуждае се от Логика по която да си върши работата. Алгоритъма на работа всъщност е една програма, която можем грубо казано да оприличим на BIOS-програмата при персоналните компютри. Във всяко от тези устройства (ECU) се намира чип на който е записана съответната управляваща програма. Класическият чиптунинг представлява подмяна на този чип с друг чип, който носи друга ''оптимизирана / променена'' програма. Реда на работа на ECU-то накратко е следния:
1. Запалваш колата и двигателя започва да работи, първоначално по специална програма, по която се стартира мотора. Двигателя се командва от ECU-то в което има чип с памет (нещо като схема по която работи двигателя).
2. Различни сензори подават сигнали на ECU-то за състоянието на двигателя.
3. Въз основа на подадените сигнали, ECU-то реагира контролирайки двигателя по друг начин като с това се осигурява максимално ефективна работа на двигателя. Начина по който реагира ECU-то на променящите се условия се определя от софтуера записан на чипа, който се намира в ECU-то (този чип се сменя при тунинг).
Да вземем за пример Ламбда сондата. Това е сензор който отчита състоянието на изгорелите газове. В тях винаги има малко количество неотработени газове(наличие в тях на неизгоряло гориво), което количество се отчита от ламбда сондата. Ако има прекалено много неизгорели газове ECU-то променя сигналите си така, че в двигателя започва да се впръсква по малко гориво което от своя страна изгаря по-пълноценно (така се понижава разхода и се подобрява екологичността на мотора) и обратно при други стойности на ламбда коефициента може да се подава повече гориво. В чипа има определени таблици по които се смята при кои стойности на ламбдасондата колко гориво да се впръска. Ако се промени софтуера (таблиците) може да се постигне по-голяма мощност като се впръсква повече гориво (но не прекалено, защото идва момент в който не стига въздух за пълноценно горене), тоест при същите сигнали на сензорите ECU-то реагира по друг оптимизиран начин.

2.Какви видове чип-тунинг има?

Съществуват различни начини на чип-тунинг:

1. Смяна на EPROM чип (класическият начин подходящ за повечето коли прозиведени преди 2000та година).

2. ОБД чип-тунинг (подходящ за по-новите модели коли, при които вместо да се сменя чипът, просто програмата която е записана в ECU-то се заменя с друга - оптимирана. Заменя се само програмата, а чипа си остава същия.

3. BDM - чип-тунинг. Използва се при повечето компютри на моделите след 2003та година ( EDC16, ME9, SID803 и т.н.) При тези компютри управляващата програма се заменя с нова но не чрез смяна на чипа или през диагностичната букса а чрез тканареченият BDM-Interface.Това е устройство което прави контакт директно с платката на компютъра и чрез този контакт се заменя софтуера. Водещи производители на БДМ са немската EVC-elektronik (с която ние работим) , както и CMD и Dimsport. Съществуват и ефтини "китайчета" на пазара но с повечето от тях се съсипва компютърат на колата а и почти винаги с тях запояват по платката на самия компюър .
Техниката с която работим (на EVC ) е най доброто на пазара и представя максимална сигурност за електрониката на колата ( без запояване, пмекерий и неизвестн произход) БМВ автомобили с електроника от типа EDC16 може да се чипва САМО чрез БДМ метода. Става дума за повечето модели след 2003та година.

4. Resistortuning – най-често е вреден за двигателя. Нарича се още POWERBOX. При този тип тунинг се поставя аналогов преубразувател или определена комбинация от съпротивления. Възможни са две схеми на свързване:
4.1. Това устройство се поставя между двигателя и определени сензори, при което ECU-то получава ФАЛШИВИ данни и командва двигателя по друг начин.
4.2. Устройството се поставя между компютъра и двигателя при което подадените от компютъра сигнали и команди биват преобразувани и двигателя получава ФАЛШИВИ команди, което от своя страна води до определено, но не винаги контролируемо повишаване на мощността.


Смяната на управляващата програма е много по-добър вариант, защото сменяш цялата логика на ECU-то. Така е по-ефективен двигателя, защото всичко работи по определени закономерности(таблици). Разликата между нов софтуер и един Powerbox е огромна и по правило почти всички Powerboxове са дооста вредни за мотора.

3.При кои автомобили е възможен чиптунинг?

Чиптунинг е възможен при всички автомобили при които двигателят се управлява електронно:



Дизелови автомобили с електронна горивна помпа.Повечето са произведени след 1992ра година и почти всички са с директно впъскване на горивото ,тоест не са предкамерни мотори.(при различните марки автомобили са с ралични означения TDI, DCI , JTD, CDI, DTI)


Бензинови автомобили които също разполагат с компютър главно от 1990та година насам. Това са ПОЧТИ всички инжекционни мотори и моноинжекциони. Изключваме някои мотори при които инжекционната система изцяло механична и при които също момента на запалване на искрата не с еопределя от компютър.

Чип-тунинг е НЕвъзможен при всички автомобили при които двигателят НЕ се управлява електронно:



Дизелови автомобили с механична горивна помпа.Повечето са произведени преди 1992ра година и почти всички са предкамерни мотори.(при всички дизелови мотори с означения GTD TD D и т.н. на VW)


Бензинови автомобили които без компютър главнопреди 1990та година насам. Това са всички мотори с карбуратор както и механични инжекций.


4.Какъв ефект да очаквам от чип-тунинг при моята кола?

Ефекта при атмосферни мотори (тоест двигатели без турбо) е около 7-12% от серийната мощност на автомобила. С други думи ако колата ви е с мощност 100 кнски сили а повишението е 9% то мощността след чипване е 109 конски сили. Грешно е да се мисли че при всеки мотор са възможни 12% повишение. Възможностите на чиптунинга зависят от самият мотор който искаме да тунинговаме. Ако още от завода двигателят излиза с много конструктивни резерви (един вид "скопен" още в завода), то тогава мощността може да се увеличи доста. Обратното важи за мотори при които почти нищо не може да се направи (защото заводски нямат запас от мощност, която чипа да "отключи") и тогава повишението едва се усеща или изобщо не се усеща. :



Ефектът при мотори с принудително пълнене е много по-голям в сравнение с атмосферен мотор. Двигател с принудително пълнене се нарича мотор с турбокомпресор или механичен компресор (така наречените суперчарджъри). При турбомотори ефектът е 15-35% от серийната мощност на колата. Колко точно е максимално допустимото повишение си зависи от самият мотор. Като пример може да се даде един дизелов мотор на VW ....да речем най-разпространеният 1,9 ТДИ 90 конски сили. С чип той може да стане 120 конски сили което си е около 33% повишение. При турбо бензинови мотори нещата са подоби дори при тях са възможни повишения над 35% ...

5.Какви са рисковете от чип-тунинг за автомобилът ми?

Рисковете са , претоварен съединител , счупена турбина , прегряване на мотора , счупени бутала.


Поздрави на всички!
http://www.chiptuning-bg.com/informacia ... uning.html - допълнителна информация за чип тунинг
http://www.chiptuning-bg.com/chiptuning_dyno.html - чип тунинг на диностенд


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 30, 2006 2:40 pm 
Offline
Нов член

Регистриран на: Сря Авг 30, 2006 2:36 pm
Мнения: 1
Местоположение: Пазарджик/Атина
Найстина Брезел e точен - изпрати ми чипче и с Ли4о го монтирахме и тествахме - колата работи перфектно ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 30, 2006 6:04 pm 
Offline
Майстор на драга
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 10, 2006 1:52 pm
Мнения: 190
Местоположение: Пазарджик
хи.искам да попитам таи като виждам 4е си в 4ас.1 - как може дасе настрои дебитомера за оптимално подаване на гориво без да барка ланда сондата.знам 4е се дава аванс кам + ама с колко заба?става вапрос за vw 2 gti motor PB 91g. 2-и какви пари 6те ми излезе при вас чип-тунинг, а и 6те има ли ефект?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 31, 2006 12:38 am 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
vw_viper написа:
хи.искам да попитам таи като виждам 4е си в 4ас.1 - как може дасе настрои дебитомера за оптимално подаване на гориво без да барка ланда сондата.знам 4е се дава аванс кам + ама с колко заба?става вапрос за vw 2 gti motor PB 91g. 2-и какви пари 6те ми излезе при вас чип-тунинг, а и 6те има ли ефект?


Здравей. Така направо не мога да ти го кажа, просто незнам с колко. Чип имам, но да знаеш че ефекта си е слаб...нещо нормално за атмосферен мотор.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 31, 2006 6:26 am 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3147
Местоположение: Пазарджик
vw_viper написа:
.... как може дасе настрои дебитомера за оптимално подаване на гориво без да барка ланда сондата.знам 4е се дава аванс кам + ама с колко заба?става вапрос за vw 2 gti motor PB 91g.

Ама каква ламбда-сонда - PB мотора не беше ли без ламбда контрол...?!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 31, 2006 12:01 pm 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
li4o написа:
vw_viper написа:
.... как може дасе настрои дебитомера за оптимално подаване на гориво без да барка ланда сондата.знам 4е се дава аванс кам + ама с колко заба?става вапрос за vw 2 gti motor PB 91g.

Ама каква ламбда-сонда - PB мотора не беше ли без ламбда контрол...?!


Мисля че има щото до колкото помня от серията ГТИ при голф 2 този мотор е най екологичния. Или пък се бъркам с PF мотора


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 03, 2006 10:30 pm 
Offline
Майстор на драга
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 10, 2006 1:52 pm
Мнения: 190
Местоположение: Пазарджик
ниама ланда гре6ката е моиа! Има6 ли бокс 4ип - външен...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 05, 2006 12:56 am 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
vw_viper написа:
ниама ланда гре6ката е моиа! Има6 ли бокс 4ип - външен...


Здравей. Тунингбоксове не продавам, щото за мен това са боклуци. Верно лесно се слага и сваля, ама не е прецизна работата, а и едва ли ще ти донесе нещо. Ако искаш мога да ти намеря някоя евтина от ebay (същите дет в БГ ги продават за по 300 лева) ама аз лично бих си инвестирал парите в друго. А и да знаеш, че ако ти търся такъв бокс ти го предлагам като услуга да си го купиш (помагам при доставката), иначе няма нищо общо с мойте си неща.

Поздрави


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 08, 2006 12:15 pm 
Offline
Майстор на драга
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 1:26 pm
Мнения: 192
имам МАЗДА МХ-3 1.6 16v 90 к.с - има ли чип-тунинг за нея :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 08, 2006 3:19 pm 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
AutoTzar написа:
имам МАЗДА МХ-3 1.6 16v 90 к.с - има ли чип-тунинг за нея


Здравей. Принципно имам обаче като гледах файловете се оказа че имам малко информация за тях. Значи видях че ЕКУтата за или DELCO или DENSO и ме интересува с кое си ти .

Поздрави


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 09, 2006 5:09 pm 
Offline
Майстор на драга
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 10, 2006 1:52 pm
Мнения: 190
Местоположение: Пазарджик
аз искам бокс зада го направиа с коп4е.а не да е постоиано вклиу4ен както на компиутара.прати цена за бокса 6те сам ти много благодарен ако намери6.предварително мерси.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 09, 2006 8:50 pm 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3147
Местоположение: Пазарджик
vw_viper написа:
аз искам бокс зада го направиа с коп4е.а не да е постоиано вклиу4ен както на компиутара.прати цена за бокса 6те сам ти много благодарен ако намери6.предварително мерси.

Според мен тия "боксове" са пълна порнография - най-често в кутийката има едно-две съпротивления, който подават изкривен сигнал към ЕКУ-то....аз не бих си сложил такова чудо на колата....пък и за твоя автомобил бокс май няма...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 15, 2006 1:10 am 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
пичага LI4O е прав това си е кофти работа а и ефекта е малък. Разбирам например си с турбо мотор и да искаш 2 режима на работа, ама като сложиш тоя бокс и като натиснеш копчето пак толко ще върви :?


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 275 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Hosted by chiptuning-bg © 2008
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов