Автомобилен форум - Пазарджик

ПРИВЕТ НА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛНИ И ТУНИНГ ЕНТУСИАСТИ

Начало форум Начало форум

Дата и час: Пон Окт 22, 2018 12:33 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Mille Miglia или 1000 Miglia
МнениеПубликувано на: Пон Дек 05, 2011 4:41 pm 
Offline
Опелист
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 12:27 am
Мнения: 856
Местоположение: Пазарджик
Здравейте колеги,
Освободи ми се около час време между два "мийтинг-а" и така и така нямаше какво да правя, та реших да напиша нещо. Разбира се ще бъде за автомобили. По принцип като седна да пиша ей така инцидентно, и почти винаги се получават много интересни неща. Статията днес, ще бъде за едно легендарно състезание! "Трофи", поради което автомобилни марки като Ферари, Порше, Мазерати, Алфа Ромео и т.н. са се превърнали в икони, когато се заговори за спортни и състезателни автомобили. А защо ми хрумна да пиша за него, причината е поп-ъп в Фейсбук, от страница, за която съм абониран и в която днес някой беше постнал снимка на Алфа Ромео 6С Mille Miglia, един истински шедъовър на италианското автомобилостроене.

Изображение

И така ,реших да ви запозная с легендарното ендуранс състезание наречено Mille Miglia (1000 мили). "Ендуранс", защото това е било един тест за издръжливост на пилоти и автомобили. Трасето се състояло от 1600км пътна мрежа, а самото състезание винаги стартирало от град Бречия (Brescia) и преминавало през различни градове и местности в Италия. Обикновенно маршрутът бил Бречия - Рим - Бречия. Именно това наложило и стандарта, автомобилите участници да бъдат абсолютно стандартни, а не състезателно подготвени машини. В началото на състезанието участвали главно локални автомобилни марки, някои от тях не съществуват днес, като повечето автомобили били създадени именно за да участват на това състезание. С течение на времето участниците се увеличавали, а автомобилите, с които карали били от всякакви класове.
Първото състезание стартира през 26 Март 1927 год. като участниците били 77 на брой, а екипите изцяло италиански. От тях финишират успешно 51. Пропътуваното разстояние било 1618км. Таксата за участие била символична - 1 лира. Победител след 21 часово каране бил Giuseppe Morandi със автомобил Officine Meccaniche (OM): 2000куб. см , 6 цилиндъра, като средната скорост била 78км/ч ! Скорост, която днес е смешна дори и за нискобюджетен автомобил като Дачия, но за времето си, ОМ бил страшно скъп суперавтомобил.


Изображение


Второто състезание се провело през 1930 год. , като било спечелено от Tazio Giorgio Nuvolari със автомобил Алфа Ромео Р2. Автомобилът бил оборудван с 8 цилиндров редови двигател, оборудван с механичен компресор и 2 Мемини карбуратора! Максималната скорост , която развил била 195 км/ч , мощността била 155 к.с. ! За времето си това бил един от най-добрите автомобили, чийто главен конкурент било Bugatti Type 35. Били произведени само 6 бройки от този легендаре навтомобил, като днес са запазени само 2, които могат да бъдат разгледани в музеят на Алфа Ромео в град Арезе.


Изображение


Преди Втората Световна война, състезанието било печелено главно от италиански екипи и автомобили, но 3 състезания били спечелени германски. През 1931 год. Mille Miglia била спечелена от Rudolf Caracciola с легендарният Mercedes-Benz SSK. Автомобилът бил оборудван с чудовищен редови 6 цилиндров двигател, с работен обем от 7000 куб. см., ротационен механичен компресор и мощност от 240 к.с а въртящият момент стигал до 680 НМ!!! Името SSK идва от Super Sport Kurz, което в буквален превод означава Супер Спорт Къс, понеже роудстърът използвал скъсена платформа на "S" сегмента на Мерцедес-Бенц.


Изображение


През 1938 год. състезанието било временно спряно от тогавашният лидер на Италия - Бенито Мусолини, заради инцидент , който довел до смъртта на няколко зрителя. През 1940 год. състезанието било пуснато отново, но понеже това били години по време на войната (Втора Световна), то било прекръстено на Grand Prix of Brescia. Маршрутът бил драстично скъсен, като състезанието се провеждало на 100 км. етапи в планинските райони на Северна Италия. Любопитно е, че точно тогава дебютира първият автомобил създаден от Енцо Ферари с марката AAC (Auto Avio Costruzioni). Моделът носел звучното име Auto Avio Costruzioni 815 или просто Tipo 815. Автомобилът бил оборудван с 1500 куб. см, 8 цилиндров, редови. Пълненето било доверено на 4-ри Weber 30DR2 карбуратора, като мощността била - 75 к.с. при 5500 оборота в минута. Другият любопитен факт е че с такъв автомобил под номер 021 точно тогава се е състезавал Alberto Ascari, чието име, днес носят едни страхотни суперкари (Ascari KZ1). Tipo 815 развивало максимална скорост от 170 км/ч.


Изображение


Аз обаче трябва да тръгвам, понеже другият "мийтинг" почти започна. За след военният период на състезанието ще продължа утре. Силно се надявам да ви е интересно.

Поздрави ;)

_________________
Under 400bhp makes baby jesus cry.
(so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Mille Miglia или 1000 Miglia
МнениеПубликувано на: Пон Дек 05, 2011 6:47 pm 
Offline
Малкия Бръм
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 19, 2006 11:55 am
Мнения: 1903
Местоположение: Пещера/Пловдив
Много интересно =D>
Че то и днес Tipo-то си е 75 коня :-D

_________________
http://www.vbox7.com/play:a5c47556 samara
http://vbox7.com/play:3eab805454 ibiza


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Mille Miglia или 1000 Miglia
МнениеПубликувано на: Пон Дек 05, 2011 9:53 pm 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3147
Местоположение: Пазарджик
OPEL написа:
Здравейте колеги,
Освободи ми се около час време между два "мийтинг-а" и така и така нямаше какво да правя, та реших да напиша нещо....

Още веднъж поздравления за ентусиазма да пишеш толкова дълги и интересни статии във форума - ако бях редактор на някое автомобилно списание - щях да те взема на работа веднага... ;)

_________________
StunyGT написа:
ПРЕСТАНЕТЕ С ТЕЗИ СВЕТОФАРНИ ГОНКИ.
ИМА СИ МЕСТА ЗА ПРОЯВИ, НО НЕ И В ГРАДА НИ.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Mille Miglia или 1000 Miglia
МнениеПубликувано на: Сря Дек 07, 2011 2:19 am 
Offline
Опелист
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 12:27 am
Мнения: 856
Местоположение: Пазарджик
Благодаря ти Личо.

Така, както бях обещал, ето я и втора част. Периодът след Втората Световна Война.

1000 Мили, било възобновено. Дължината на състезанието възвърнало първоначалните си размери с обща дължина 1600км. Доминиращи екипи през първите години на 50-те били отново Италианците. През 1952 год. обаче, в състезанието взема участие Karl Kling/Hans Klenk с легендарният Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, който финишира в призовата 10ка. Названието „Gullwing „ идва от начинът, по който се отваряли вратите на автомобилът. Те били монтирани на покривът и се отваряли нагоре, като размахване на крилата на чайка. Любопитно е обаче, че от Мерцедес пускат в серийно производство този модел през 1954 год. Как тогава такъв автомобил печели 1000 Мили през 1952 год. След като колекционер купува екземпляр, който е участвал в това състезание и вижда годината ан производство на автомобилът, той се допитва до Мерцедес как е възможно това и дали не е измама. След като компанията проверили обстойно историята на автомобилът, потвърдили че екземплярът наистина е произведен през 1952 год., но не бил хомологиран а бил произведен само за състезателни цели от подразделение, което може би след време носи сегашното култово AMG. Много участници и критици в 1000 Мили оспорват победата на 300 СЛ, защото състезанието било само за серийно произведени автомобили, а през 1952 год. Такъв официално не съществува. Когато през 1954 год. моделът официално е пуснат в продажби, това бил най-бързият и технически модерен автомобил. Mercedes-Benz 300 SL бил първият автомобил с директно инжекционово впръскване на горивото. Двигателят е 2995 куб. см, редови 6 цилиндров с максимална мощност от 222к.с Трансмисията била 4 степенна, ръчна, а теглото на автромобилът бил само 1293кг. Динамичните характеристики на автомобилът били умопомръчаващи за времето си. Максималната скорост била над 200км/ч, което го прави и може би най-бързият, тогава движел се по пътищата на Европа, а и не само. Революционните иновации били много. Поради тази причина, 300СЛ бил кошмарен за сервизиране и подръжка. Повечето сервизи не били способни да се справят с тази задача. Например впръскването на горивото било директно, посредством механична инжекционова помпа, както споменах по горе. Това било огромно предимство, но имало не малък недостатък. В интервалът, когато когато се завърти ключът , за да се угаси автомобилът, и времето, докато двигателят угасне, помпата продължавала да впръсква гориво, което не изгаряло, измивало маслото от стените на цилиндрите и се умесвал със смазочното масло в картера. И това се случвало всеки път, когато автомобилът не се карал с „пълна газ“, достатъчно дълго, за да може маслото да достигне високи температурни стойности, за да може попадналото гориво в него да се изпари. За този проблем допринасял и не добре обмисленият маслен охладител, както и големият обем на маслото от 10 литра!!, с които двигателят оперирал. Практически, ако автомобилът се карал основно в градски цикъл, то вероятността маслото да достигне необходимите температурни стойности, при които да изпари попадналият бензин в него, била минимална. Поради тази причина, сервизният интервал за смяната му била ограничена на 1600км. Цената му през 1954 год. била 11 000 долара в Америка и 26 000 германски марки в Европа. За онова време, това била една много сериозна сума. Днес добре запазени екземпляри се продават по специализирани колекционерски търгове на цена стартираща от 700 000 американски долара.


Изображение


Изображение


През периода между 1950-1955год. няколко подиумни места били заемани от не италиански екипи. През 1955год. състезанието било спечелено от един култов автомобил. Това бил специално подготвеният за Mille Miglia - Mercedes-Benz 300 SLR. Да, това е предшественикът на сегашният суперкар на Мерцедес, а именно моделът SLR.
Mercedes-Benz 300 SLR бил оборудван с 8 цилиндров, редови двигател с работен обем от 2981 куб. см, с максимална мощност от 310 к.с. Интересно е, че от Мерцедес използват блок от бивш състезателен автомобил от Формула 1. Автомобилът никога не влязъл в серийно производство. Произведените бройки били предназначени основно за състезателни цели.
През 1955год. автомобилът е бил пилотиран от Stirling Moss. Преди около година, беше показана версия на сегашният SLR, в изпълнение Stirling Moss. Произведената бройка беше една, за да почете състезателната легенда –Сър Stirling Moss (напишете в Гугъл: Mercedes SLR Stirling Moss). Именно той постигнал невероятната скорост за онова време от 290км/ч, но на правата отсечка на пистата Le Mans, пилотирайки своят 300 SLR. По време на Mille Miglia, автомобилът на Moss, бил с номер 722. Говорят ли ви нещо тези цифри? Разбира се, лимитираната версия на сегашният Mercedes-Benz SLR носи подзаглавието 722. Това е в чест на състезателният автомобил на Stirling Moss под номер 722 през 1955 год, спечелил едно от най-добрите Mille Miglia състезания от съществуването на това ендуранс трофи. Moss изминал разстоянието от 1600км за 10 ч 07' 48", като средната скорост била 158км/ч. Имайте предвид, че голяма част от състезанието протича през пищни планиснки райони. Трийсет минути по-късно финиширал и другият пилот на Мерцедес-Бенз, легендата Juan Manuel Fangio. Историци разказват, че Fangio давал толкова газ на своят 300 SLR, че една от тръбите на горивната инжекция не издържала и се спукала, но той така и не усетил че финиширал на 7 цилиндъра вместо 8.


Изображение


Изображение


През 1955год. в челната дестка финиширал и Hans Herrmann със своят Porsche 550 Spyder. Инжинерите от Порше създават свръхлеко шаси, на което монтират модернизиран Type 547 B4 боксеров двигател познат от VW Käfer -Type 1. За да повиши мощността, немският инжинер Ernst Fuhrman разработва състезателни цилиндрови глави, които оборудва с по 2 разпределителни вала във всяка. Двигателят е с работен обем 1498куб. см, боксер, с въздушно охлаждане, а подаването на гориво е доверено на два двойни Solex 40 PJJ карбуратора. Мощността на двигателят е 110к.с, а теглото на автомобилът едва 612кг. Именно ниското тегло и страхотната аеродинамична форма, позволяват на 550 да развие максимална скорост от 200км/ч. Моделът се превръща в пряк конкурент на титаните с 6 и 8 цилиндрови двигатели.


Изображение


Краят на Mille Miglia настъпва през 1957 год. , когато състезанието е забранено поради 2 тежки катастрофи, които отнемат живота на пилоти и зрители. През 1957 испански екип с пилот и навигатор Alfonso de Portago/ Edmund Nelson не успяват да овладеят своето Ferrari 335 Sport и изхвърчат от пътя със скорост от над 240км/ч. При сблъсъка, автомобилът пада по таван и убива моментално пилотът и неговият навигатор. За лош късмет, на мястото имало голям брой зрители. 12 биват убити на място, от които 5 били деца. Причината за катастрофата била, страшно голямата амбиция на пилотът Alfonso de Portago, да спечели състезанието, поради което, отказал да подмени гумите след няколко тежки етапа, за да спести време. Износените гуми не успяли да задържат италианският автомобил на пътя и това довело до тази трагедия. Ferrari 335 Sport бил един умопомръчителен автомобил, дори и за днешни стандарти. Двигателят бил дело на италианският инжинерен гуру Jano Vittorio. Работният обем бил 3783 куб. см, 12 цилиндров V образен, захранен с шест двойни Solex 40mm карбуратора. Максималната мощност била 390 к.с., а теглото на „болида“ -880кг. Интересно е да се отбележи, че запалването било доверено на система Twin Spark с 24 свещи. Същата тази система се монтира и до ден днешен в автомобили от марката Алфа Ромео и някои модела на Мазерати от края на 80-те.


Изображение


Изображение


Изображение


Втората трагедия, била катастрофата на пилотът Joseph Göttgens с автомобил Triumph TR3, която отнела животът му.

От стартът на Mille Miglia през 1927 год, до последното състезание през 1957 год. , 56 човека изгубват живота си по етапите на това трофи, превръщайки го в едно от най-опасните състезания в историята на автомобилният спорт. Няколко години по-късно, ентусиасти се опитват да върнат Mille Miglia обратно на сцената, но без успех. Mille Miglia съществува цели 30 години.
През 1977 год. е създаден клуб 1000 Miglia, който има за цел да възкреси състезанието от прахта. Създателите му са, главно заможни италаински колекционери. Състезанието се провеждало по старият исторически маршрут, но били въведени правила, които налагали спазването на пътните правила за ограничена скорост и т.н. Имало няколко участъка, на които движението на цивилни автомобили било спряно и там пилотите можели да вдигат максимална скорост. 1000 Miglia имало амбицията да събере най-големите автомобилни колекционери на едно място, като им даде възможност да изпитат усещането наречено ендуранс, карайки своите класически автомобили. Ето и таблица с победителите от 1977 до 2011 год:

 1977 : Hepp / Bauer - Alfa Romeo RLSS - 1927
 1982 : Bacchi / Montanari - O.S.C.A MT 4 - 1956
 1984 : Palazzani / Campana - Stanguellini 1100 S - 1947
 1986 : Schildbach / Netzer - Mercedes-Benz SSK - 1929
 1987 : Nannini / Marin - Maserati 200 SI - 1957
 1988 : Rollino / Gaslini - Fiat 1100 S MM - 1948
 1989 : Valseriati / Favero - Mercedes-Benz 300 SL - 1955
 1990 : Agnelli / Cavallari - Cisitalia 202 SC - 1950
 1991 : Panizza / Pisanelli - Renault 750 Sport - 1954
 1992 : Canè / Galliani - BMW 507 - 1957
 1993 : Vesco / Bocelli - Cisitalia 202 SC - 1948
 1994 : Canè / Galliani - Lancia Aurelia B 20 - 1957
 1995 : Ferrari / Salza - Abarth 750 Zagato - 1957
 1996 : Canè / Galliani - BMW 328 MM - 1937
 1997 : Valseriati / Sabbadini - Mercedes-Benz 300 SL Pr - 1952
 1998 : Canè / Galliani - BMW 328 MM - 1937
 1999 : Canè / Auteri - Ferrari 340 MM - 1953
 2000 : Canè / Galliani - BMW 328 MM - 1937
 2001 : Sisti / Bernini - Healey Silverstone - 1950
 2002 : Canè / Galliani - BMW 328 Touring - 1940
 2003 : Sielecki / Hervas - Bugatti T 23 Brescia - 1923
 2004 : Canè / Galliani - BMW 328 MM Coupè - 1939
 2005 : Viaro / De Marco - Alfa Romeo 6C 1500 S - 1928
 2006 : Canè / Galliani - BMW 328 MM Coupè - 1939
 2007 : Viaro / Bergamaschi - Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport - 1928
 2008 : Luciano and Antonio Viaro - Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport - 1928
 2009 : Ferrari / Ferrari - Bugatti Type 37 -1927
 2010 : Canè / Galliani - BMW 328 MM Coupè - 1939
 2011 : Giordano Mozzi / Stefania Biacca - Aston Martin Le Mans -1933

Ето и един официален видео трейлър за състезанието:

http://www.youtube.com/watch?v=CGJuYtjp11E

Ами това е от мен. Общо взето опитах се много накратко да пресъздам това, което съм чел и продължавам да чета за Mille Miglia. За мен това е едно от най-великите състезания. Нещо като Rallye Group B на 30-те години, което обаче продължава да съществува дълго време, въпреки многобройните човешки жертви. Това е ендуранс, 1600км път, 70 съперника, една кола, един пилот, без ограничения....10 часа свобода.....

ПС: Темата разбира се е абсолютно авторска и я публикувам за пръв път тук :)

Поздрави ;)

_________________
Under 400bhp makes baby jesus cry.
(so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Mille Miglia или 1000 Miglia
МнениеПубликувано на: Сря Дек 07, 2011 9:16 am 
Offline
Титла по избор
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 12:04 am
Мнения: 314
Браво, супер статия, по-хубаво от енциклопедия направено. Снимките и клипа .... какви неща са правили преди години, а сега електроника, сензори, извънземни :D

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Mille Miglia или 1000 Miglia
МнениеПубликувано на: Пет Дек 09, 2011 12:26 pm 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3147
Местоположение: Пазарджик
Ще преместя темата в раздел ТУНИНГ, щото е интересна, а в ОБЩИ ПРИКАЗКИ ще се загуби бързо...и още веднъж поздравления към колегата "OPEL" за интересните публикации... =D> :beeeer

_________________
StunyGT написа:
ПРЕСТАНЕТЕ С ТЕЗИ СВЕТОФАРНИ ГОНКИ.
ИМА СИ МЕСТА ЗА ПРОЯВИ, НО НЕ И В ГРАДА НИ.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Hosted by chiptuning-bg © 2008
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов