Автомобилен форум - Пазарджик

ПРИВЕТ НА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛНИ И ТУНИНГ ЕНТУСИАСТИ

Начало форум Начало форум

Дата и час: Съб Авг 18, 2018 12:24 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Когато 700к.с от 1 литър работен обем се окажат отегчаващи..
МнениеПубликувано на: Чет Юли 14, 2011 4:36 pm 
Offline
Опелист
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 12:27 am
Мнения: 856
Местоположение: Пазарджик
Здравейте приятели,

От доста време не бях писал в форума, за което съжалявам, но причината за това е малкото свободно време, което ми остава с всичките неща, с които съм се заел. Бях ви обещал едно време, че ще пускам от време на време някоя и друга интересна тема от света на автомобилите и модифицирането им. Днес, реших да ви запозная с едни съседи, които още преди 5 години знаеха как върви автомобил с над 1500к.с под капака, който разбира се, когато не е на драг "стрип-а", се кара от собственика му по републиканската пътна мрежа. Всичко това рабира се е възможно, чрез използването на страхотни познания, инжинерна точност, компоненти, които се използват в самолето строенето или в болиди от Ф1 както и огромно количество финанси....о да...като казвам огромно, само коляновият вал на един от тяхните автомобили, конструиран от титаний и произведен от компания, която снабдява няколко екипа от Ф1 с компоненти, струва $31 000!!!

Компанията (да, компания, защото това е най-сериозната тунинг фирма на Балканите, с огромен бизнес потенциал и страхотни постижения в спорта) се намира в Атина, Гърция и се нарича просто "Extreme Tuners". Занимават се с автомобили от рода на Митсубиши Еволюшън, Субару СТИ, Форд Косуърд, докосвали са дори и "Биг блок" на Шеви, а и както те самите споделят, винаги е интересно да пробваш нещо ново и нетрадиционно. 1000 к.с мощност е нещо, което за тях е напълно нормално постижимо, дори имат няколко клиента зад океана, които са си поръчали няколко Еволюшъна с такива спецификации за всекидневно каране, въпреки лошата "калоричност" на американските горива. Чудесно, ще струва доста, но на кой му пука, щом е 2 пъти по евтина от Порше ГТ2......Типично по американски. Но аз съм им фен, а и как да не бъда. Вие виждали ли сте теми по американски форуми за "кар ресторейшън".....тези живеят за да съживяват хот род-и, мъскъл кар-и или стари японски и немски класики, сега са на мода.

Но да се върнем в Гърция. Собственик и основател на компанията е Спирос Панапулос (Spyros Panopoulos). Това е човек с огромни технически познания в света на конструирането на състезателни двигатели. Именно той е създател на най-мощният 4g63 (Митсубиши Ево 8), създаван досега! Малко по-късно ще стане дума и за този проект. Компанията е създадена през 2001 година в Атина и до ден днешен са конструирали и модифицирали над 140 състезателни двигателя за тайм атак, рали или драг автомобили, както и над 15 състезателни мотоциклета (ето защо атмосферните им проекти са с такива умопомръчителни резултати - Форд Косуърд N/A, 4 цилиндров 16V, 419к.с при 11900 оборота в минута, без турбокомпресор или каквото и да е принудително пълнене, чиста, атмосферна състезателна машина!). За последната година имат над 1000 дино ръна!!! Общо взето, резултати, които са на световно ниво. Компанията има няколко официално обявени световни рекорда както следва:

2006 - N/A ford cosworth 4cylinder 16v engine 119cui: 416hp -11900rpms
2006 – Mitsubishi Evo 8 4g63 4cylinder 16v Turbo engine: 1056hp – 45.5psi (custom triple ball bearing 71mm turbo 92lbs/min)
2006 - Ford cosworth 4cylinder 16v Turbo engine 120cui: 1188hp 51.5psi (custom ball bearing 78mm turbo 102lbs/min)
2007 - Ford cosworth 4cylinder 16v Turbo engine 120cui: 1280hp 47psi (custom triple ball bearing 80mm turbo 119lbs/min)
2007 – Mitsubishi Evo 8 4g63 4cylinder 16v Turbo engine: 1416hp – 57psi (custom quad ball bearing 82mm turbo 132lbs/min)
2008 - Ford cosworth 4cylinder 16v Turbo engine 120cui methanol setup: we try to dyno it to our dynapack as we exceed its limit power from 44psi and above, running now 69psi (custom quad ball bearing 85mm turbo 141lbs/min) (we show at 35.2psi – 1266hp)
2008 - Mitsubishi Evo 8 4g63 4cylinder 16v Turbo engine methanol setup: we try to dyno it to our dynapack as we exceed its limit power from 47psi and above (custom quad ball bearing 87mm turbo 158lbs/min) (we show at 30psi 1031hp and 36.75psi – 1234hp) the customer with 35psi make one pass with 2820lbs weight (with the driver), 1.78 at 60feet, 9.38secs ¼ with 162mph.
2009 - we move to new facilities with upgraded dynapack dyno for 2600hp capabilities.

Наистина страхотни постижения! Особенно впечатление прави рекордът от 2006 за атмосферен Форд Косуърт с цели 416к.с при 11900 об/м!!!! Сигурен съм, че от тази машина се е получил страхотен "тайм атак" автомобил. Всички тези резултати са дело на екип със страхотни инжинерни познания и желание да постигнат умопомръчаващи резултати. Компанията има контакти с много от фирмите, които произвеждат и снабдяват екипи на Ф1 с компоненти за тяхните болиди. Оттук идват повечето компоненти чрез които подобни резултати са възможни. Също така, фирмата разполага и със собствена база за производство на "къстъм" компоненти. Според Спирос, за постигането на мощности от рода на 700 к.с. от 1 литър работен обем са необходими компоненти, които да осигуряват безопасна работа на двигателя при ужасни натоварвания. Материалите за изработка на такива компоненти се използват в аеронафтиката и са ужасно скъпи, но те са необходими за осъществяването на такива проекти.

Както ви обещах, ще ви покажа един от многото интересни проекти и разработки на компанията. А именно най-мощният 4g63 (Ево 8) създаван досега. Рекордът е регистриран през 2007год. , но въпреки това все още не е счупен. Последният "дино рън" показва 1523к.с при дефинирани загуби от 19-23% поради перманентното задвижване на 4-те колела. Тази мощност е постигната при налягане на турбокомпресора от 48psi или 3.3bar!!!!!!! Всичко по автомобилът е напълно "къстъм: произведено. Нито една част не се продава или предлага от светвните производители на пърформънс елементи. Турбо компресорът е направен по поръчка за този проект. Дело е на фирмата Garrett, 108mm компресорна част, туинскрол с 4-ри керамични лагера, които издържат температури до 1700 градуса. Компресорът е способен на 100psi работно налягане или около 6.8bar!!!!! Както казах по-горе, умопомръчаващо.

Изображение

Изображение
От ляво на дясно: Титаниева компресорна част, компресорна част от подсилен алуминих, обикновенна компресорна час.

Главата на двигателят е изцяло преработена. За да може да осигури достатъчен приток на кислород при 12 000 оборота в минута, заводските портове са увеличени до неузнаваемост. Клапаните са изработени от титаний, за да имат голяма якост и да издържат на свръх големите работни температури. Леглата са обработение със специална смес от мед + берилий!

Изображение

Изображение

Разпределителните валове са направени по поръчка и са сходни на тези които можем да видим в болид от Ф1 състезанията. Сплавтта отново е титаний, те са кухи и тежат само 234гр. всеки!!! Да, грама.....не е истина чак.....

Изображение

Изображение

Бутало биелната група е изработена от титаниево берилиева сплав, отново от компания, която произвежда компоненти за Ф1. Теглото на всяка една от биелите е точно 286гр., като цялата биелна група е с тегло от 1144гр. , което е наполовина от теглото на 4-ри подсилени/ковани биели!!!! Цената на всяка една е $3250. Ето тук отново сме свидетели, как технологиите използвани в аеронафтиката и Ф1 се прилагат в съвременните състезателни двигатели. Буталата са изработени от берилий и са със специални чела, осигуряващи камера със степен на сгъстяване от 13:1 !!!! Да, твърде неприсъщо за турбо автомобил, но такава степен на сгъстяване е безопасна, защото автомобилът използва за гориво само метанол ~130 октана!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Коляновият вал изработен по поръчка от титаний. Той е изключително лек и нечовешки здрав. Цената му е колкото чисто нов седан в средният автомобилен клас - $31 000, това ще рече поне Опел Инсигниа ОПЦ !!! Инжекторите са 4, като всеки един от тях е с умопомръчителен дебит от 9000cc/min!!!!!

Изображение

Изображение

Разбира се, заводският двигателен блок не би издържал такива огромни натоварваният. Това налага направата на изцяло нов от специален кован алуминийй, от компания, която разработва двигатели за Ф1 - Косуърт, специално за Extreme Tuners. Интересно е , че гарнитура между главата и блока не се използва.

Изображение

Изображение

Съединителят е многослоен, изработен по поръчка и е с размерите на обикновенно ангренажно колело! Въпреки това е способен да удържи безпроблемно зверската мощност и да предаде въртящичт момент към трансмисията, която междувпрочем е сенквенционална 5 степенна.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Този проект е уникален. Сами по себе си този автомобил е способен да даде времена на 1/4 миля под 10сек. със сигурност. С него Extreme Tuners са представени на световната сцена за силно модифицирани автомобили. Рекорд е поставен, но въпреки това Спирос Панапулос не е напълно удовлетворен. Да, щастлив е с този резултат, но както той самият казва "Да изкараш 700к.с на колелата от 1 литър работен обем, при 2 литра мотор и 8500 оборота не е малко, но какво ще е нужно ако се отегчиш, и искаш да се пробваш за 2000 к.с на колелата". Ние със сигурност знаем, че един ден той ще постигне това, и отново ще постави рекорд. Странното е че повечето хора, когато чуят за 1000к.с и веднага правят асоциации с мегаколи като Бугати Вейрон. Симос, вади тази мощност от семейни седани и за него това е нещо нормално и лесно достижимо. Той дори реагира оттегчено, когато казва 1000к.с. И всичко това нещо се намира в Гърция......близо е до България.........

ПС: Статията разбира се е авторска, лично съм я писал и събирал дълго време материали, и за първи път я пускам отново тук, в ауто-пз. Ако искате да я разпространите, ме уведомете предварително :)

Поздрави :)

_________________
Under 400bhp makes baby jesus cry.
(so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Когато 700к.с от 1 литър работен обем се окажат отегчава
МнениеПубликувано на: Чет Юли 14, 2011 5:20 pm 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 07, 2010 10:58 pm
Мнения: 50
Колега, евала за статията и за труда, който си положил, а той хич не е малко. Добра е! =D> =D> =D>

_________________
Голфаджия


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Когато 700к.с от 1 литър работен обем се окажат отегчава
МнениеПубликувано на: Пет Юли 15, 2011 11:14 pm 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3147
Местоположение: Пазарджик
kid_of_rock написа:
Колега, евала за статията и за труда, който си положил, а той хич не е малко. Добра е! =D> =D> =D>

Поздравления и от мен за добрия материал и положения труд за написването...изчетох всичко с интерес... =D> =D> =D>
Явно фирмата е много сериозна и с големи възможности - щом поръчват къстъм двигателни блокове в Косуърт ....и колянов вал за 31000 долара :shock:

П.С. Ако автора няма против - ще преместя темата в раздел ТУНИНГ....

_________________
StunyGT написа:
ПРЕСТАНЕТЕ С ТЕЗИ СВЕТОФАРНИ ГОНКИ.
ИМА СИ МЕСТА ЗА ПРОЯВИ, НО НЕ И В ГРАДА НИ.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Когато 700к.с от 1 литър работен обем се окажат отегчава
МнениеПубликувано на: Съб Юли 16, 2011 5:30 pm 
Offline
Опелист
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 12:27 am
Мнения: 856
Местоположение: Пазарджик
Здрасти ли4о, разбира се че нямам против, премести я. Общо взето докато събирах материали за тази статия, останах много изненадан за възможностите на Extreme Tuners. Въпреки тежкото положение в южната ни съседка, компании като тази оцеляват, защото със своите умения и дълбоки познания в света на модифицирането на автомобили, са си спечелели клиенти в цял свят. Обслужването на състезателни автомобили също е начин да се подсигуриш в тези трудни времена. Общо взето Спирос използва добра бизнес стратегия, за да остане на пазара. А и друго нещо, автомобилният спорт в Гърция е много много развит!!! Другият плюс на това е, че спокойно можем да поръчваме пърфомънс части от там, доставят се доста бързо и има почти всичко, а и повечето неща са много много истински.
Силно се надявам, скоро и в България да имаме добра автомобилна писта, нещо истинско, нещо, което ще положи основите на автомобилният спорт в България, както Силвърстоун направи в Англия през 50-те години на този век, а и тя е построена върху старо военно летище!!! Обичам да мисля позитивно и съм сигурен че в един момент и ние ще можем да се наслаждаваме на завои с истински "апекси". :)

Поздрави :)

_________________
Under 400bhp makes baby jesus cry.
(so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Когато 700к.с от 1 литър работен обем се окажат отегчава
МнениеПубликувано на: Съб Юли 16, 2011 6:43 pm 
Offline
Кърти Мивки и Извозва с Бус
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 11:24 am
Мнения: 1086
Местоположение: Панагюрище
OPEL написа:
Здрасти ли4о, разбира се че нямам против, премести я. Общо взето докато събирах материали за тази статия, останах много изненадан за възможностите на Extreme Tuners. Въпреки тежкото положение в южната ни съседка, компании като тази оцеляват, защото със своите умения и дълбоки познания в света на модифицирането на автомобили, са си спечелели клиенти в цял свят. Обслужването на състезателни автомобили също е начин да се подсигуриш в тези трудни времена. Общо взето Спирос използва добра бизнес стратегия, за да остане на пазара. А и друго нещо, автомобилният спорт в Гърция е много много развит!!! Другият плюс на това е, че спокойно можем да поръчваме пърфомънс части от там, доставят се доста бързо и има почти всичко, а и повечето неща са много много истински.
Силно се надявам, скоро и в България да имаме добра автомобилна писта, нещо истинско, нещо, което ще положи основите на автомобилният спорт в България, както Силвърстоун направи в Англия през 50-те години на този век, а и тя е построена върху старо военно летище!!! Обичам да мисля позитивно и съм сигурен че в един момент и ние ще можем да се наслаждаваме на завои с истински "апекси". :)

Поздрави :)



=D> :respekt

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Когато 700к.с от 1 литър работен обем се окажат отегчава
МнениеПубликувано на: Вто Юли 19, 2011 9:53 pm 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3147
Местоположение: Пазарджик
OPEL написа:
....
Силно се надявам, скоро и в България да имаме добра автомобилна писта, нещо истинско, нещо, което ще положи основите на автомобилният спорт в България, както Силвърстоун направи в Англия през 50-те години на този век, а и тя е построена върху старо военно летище!!! Обичам да мисля позитивно и съм сигурен че в един момент и ние ще можем да се наслаждаваме на завои с истински "апекси". :)

Поздрави :)

За съжаление строежа на хубава писта излиза адски скъпо и това е основната причина в България да няма подобно съоръжение - инвестицията е със съмнителна възвращаемост в нашата реалност.... :sad:

П.С. Намерих само фейсбук профила на гръцката фирма - не открих сайт...
http://el-gr.facebook.com/pages/Extreme ... 1639280638

_________________
StunyGT написа:
ПРЕСТАНЕТЕ С ТЕЗИ СВЕТОФАРНИ ГОНКИ.
ИМА СИ МЕСТА ЗА ПРОЯВИ, НО НЕ И В ГРАДА НИ.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Когато 700к.с от 1 литър работен обем се окажат отегчава
МнениеПубликувано на: Сря Юли 20, 2011 10:09 am 
Offline
Опелист
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 12:27 am
Мнения: 856
Местоположение: Пазарджик
Имат уеб сайт, но той е повече като мултимедийна визитна картичка. Ето го:http://extreme-tuners.com/
Докато търсех информация, повечето проекти бяха си ги постнали и описали по американски и шведски форуми.


Поздрави :)

_________________
Under 400bhp makes baby jesus cry.
(so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Когато 700к.с от 1 литър работен обем се окажат отегчава
МнениеПубликувано на: Сря Юли 20, 2011 2:21 pm 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3147
Местоположение: Пазарджик
OPEL написа:
Имат уеб сайт, но той е повече като мултимедийна визитна картичка. Ето го:http://extreme-tuners.com/
Докато търсех информация, повечето проекти бяха си ги постнали и описали по американски и шведски форуми.


Поздрави :)

И аз видях тоя сайт, ама ми се видя много странно направен, та се учудих... :)
Иначе попрочетох някой друг форум и аз - много сериозна фирма с много сериозни проекти - но всичко това се постига със много сериозни инвестиции - така че, всичко пак опира до пари...

_________________
StunyGT написа:
ПРЕСТАНЕТЕ С ТЕЗИ СВЕТОФАРНИ ГОНКИ.
ИМА СИ МЕСТА ЗА ПРОЯВИ, НО НЕ И В ГРАДА НИ.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Hosted by chiptuning-bg © 2008
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов