Автомобилен форум - Пазарджик
http://auto-pz.net/

ЧИП-ТУНИНГ гр. Пазарджик. Диностенд !!!
http://auto-pz.net/viewtopic.php?f=5&t=59
Страница 1 от 19

Автор:  Brezel [ Пет Авг 18, 2006 4:48 pm ]
Заглавие:  ЧИП-ТУНИНГ гр. Пазарджик. Диностенд !!!

Здравейте всички..
Предлагам чип-тунинг за всякакви бензинови и дизелови автомобили.
Разполагам диностенд за реално измерване на измерване на мощността на дадения автомобил преди и след чип тунинга.
Работи се с професионално и лицензирано оборудване за чип тунинг.
Не използвам китайски клонинги и имитации.


Чип тунинг на атмосферни двигатели(без турбо) производство до 2002-2003г. -- 180-250лв
Чип тунинг на двигатели с турбо(бензинови и дизелови) производство до 2002-2003г.-- 250-320лв
BDM и OBD чип тунинг за автомобили произведени след 2003-2004г.(EDC16 / ME9) -- 350-500лв
Чип тунинг на автомобили произведени след 2008-2009г. (EDC17 / MED 17) -- 550-800лв

*Измерване мощността автомобила на диностенд - 80лв.

Сайт: http://www.predator-tuning.com - чип тунинг на диностенд гр.Пазарджик.
Сайт 2: http://www.chiptuning-bg.com - чип тунинг - лицензиран - гр.Пазарджик.

Автор:  li4o [ Пет Авг 18, 2006 5:36 pm ]
Заглавие: 

Предлагам на вашето внимание и още един специализиран сайт за чип-тунинг, в който можете да намерите интересна информация, както и тел. за връзка с мен ;)

http://www.chiptuning-bg.com

Автор:  Brezel [ Пет Авг 18, 2006 9:56 pm ]
Заглавие: 

Сега още малко информация за чип-тунинг:

1. Какво е чип-тунинг?

При всеки автомобил снабден със система за електронно управление на двигателят съществува устройство (най-често обозначавано като “компютър”), което управлява всички процеси осъществяващи се по време на работа на мотора. Компютърът отчита данни на редица сензори, като: обороти, сигнал от ламбда сондата, количество въздух подавано към двигателя(чрез дебитомер), моментно положение на разпределителния вал, налягане на турбо-компресора (при наличен такъв) температури и други. Съществуват различни наименования на това устройство: Електронен блок на управление, Motorsteuergerat , ECU, Centralina, компютър... и т.н. За да изпълнява компютърът работата си както трябва и да управлява двигателят по оптимален начин той (компютърът) се нуждае от точно oпределен алгоритъм на работа или с други думи нуждае се от Логика по която да си върши работата. Алгоритъма на работа всъщност е една програма, която можем грубо казано да оприличим на BIOS-програмата при персоналните компютри. Във всяко от тези устройства (ECU) се намира чип на който е записана съответната управляваща програма. Класическият чиптунинг представлява подмяна на този чип с друг чип, който носи друга ''оптимизирана / променена'' програма. Реда на работа на ECU-то накратко е следния:
1. Запалваш колата и двигателя започва да работи, първоначално по специална програма, по която се стартира мотора. Двигателя се командва от ECU-то в което има чип с памет (нещо като схема по която работи двигателя).
2. Различни сензори подават сигнали на ECU-то за състоянието на двигателя.
3. Въз основа на подадените сигнали, ECU-то реагира контролирайки двигателя по друг начин като с това се осигурява максимално ефективна работа на двигателя. Начина по който реагира ECU-то на променящите се условия се определя от софтуера записан на чипа, който се намира в ECU-то (този чип се сменя при тунинг).
Да вземем за пример Ламбда сондата. Това е сензор който отчита състоянието на изгорелите газове. В тях винаги има малко количество неотработени газове(наличие в тях на неизгоряло гориво), което количество се отчита от ламбда сондата. Ако има прекалено много неизгорели газове ECU-то променя сигналите си така, че в двигателя започва да се впръсква по малко гориво което от своя страна изгаря по-пълноценно (така се понижава разхода и се подобрява екологичността на мотора) и обратно при други стойности на ламбда коефициента може да се подава повече гориво. В чипа има определени таблици по които се смята при кои стойности на ламбдасондата колко гориво да се впръска. Ако се промени софтуера (таблиците) може да се постигне по-голяма мощност като се впръсква повече гориво (но не прекалено, защото идва момент в който не стига въздух за пълноценно горене), тоест при същите сигнали на сензорите ECU-то реагира по друг оптимизиран начин.

2.Какви видове чип-тунинг има?

Съществуват различни начини на чип-тунинг:

1. Смяна на EPROM чип (класическият начин подходящ за повечето коли прозиведени преди 2000та година).

2. ОБД чип-тунинг (подходящ за по-новите модели коли, при които вместо да се сменя чипът, просто програмата която е записана в ECU-то се заменя с друга - оптимирана. Заменя се само програмата, а чипа си остава същия.

3. BDM - чип-тунинг. Използва се при повечето компютри на моделите след 2003та година ( EDC16, ME9, SID803 и т.н.) При тези компютри управляващата програма се заменя с нова но не чрез смяна на чипа или през диагностичната букса а чрез тканареченият BDM-Interface.Това е устройство което прави контакт директно с платката на компютъра и чрез този контакт се заменя софтуера. Водещи производители на БДМ са немската EVC-elektronik (с която ние работим) , както и CMD и Dimsport. Съществуват и ефтини "китайчета" на пазара но с повечето от тях се съсипва компютърат на колата а и почти винаги с тях запояват по платката на самия компюър .
Техниката с която работим (на EVC ) е най доброто на пазара и представя максимална сигурност за електрониката на колата ( без запояване, пмекерий и неизвестн произход) БМВ автомобили с електроника от типа EDC16 може да се чипва САМО чрез БДМ метода. Става дума за повечето модели след 2003та година.

4. Resistortuning – най-често е вреден за двигателя. Нарича се още POWERBOX. При този тип тунинг се поставя аналогов преубразувател или определена комбинация от съпротивления. Възможни са две схеми на свързване:
4.1. Това устройство се поставя между двигателя и определени сензори, при което ECU-то получава ФАЛШИВИ данни и командва двигателя по друг начин.
4.2. Устройството се поставя между компютъра и двигателя при което подадените от компютъра сигнали и команди биват преобразувани и двигателя получава ФАЛШИВИ команди, което от своя страна води до определено, но не винаги контролируемо повишаване на мощността.


Смяната на управляващата програма е много по-добър вариант, защото сменяш цялата логика на ECU-то. Така е по-ефективен двигателя, защото всичко работи по определени закономерности(таблици). Разликата между нов софтуер и един Powerbox е огромна и по правило почти всички Powerboxове са дооста вредни за мотора.

3.При кои автомобили е възможен чиптунинг?

Чиптунинг е възможен при всички автомобили при които двигателят се управлява електронно:



Дизелови автомобили с електронна горивна помпа.Повечето са произведени след 1992ра година и почти всички са с директно впъскване на горивото ,тоест не са предкамерни мотори.(при различните марки автомобили са с ралични означения TDI, DCI , JTD, CDI, DTI)


Бензинови автомобили които също разполагат с компютър главно от 1990та година насам. Това са ПОЧТИ всички инжекционни мотори и моноинжекциони. Изключваме някои мотори при които инжекционната система изцяло механична и при които също момента на запалване на искрата не с еопределя от компютър.

Чип-тунинг е НЕвъзможен при всички автомобили при които двигателят НЕ се управлява електронно:



Дизелови автомобили с механична горивна помпа.Повечето са произведени преди 1992ра година и почти всички са предкамерни мотори.(при всички дизелови мотори с означения GTD TD D и т.н. на VW)


Бензинови автомобили които без компютър главнопреди 1990та година насам. Това са всички мотори с карбуратор както и механични инжекций.


4.Какъв ефект да очаквам от чип-тунинг при моята кола?

Ефекта при атмосферни мотори (тоест двигатели без турбо) е около 7-12% от серийната мощност на автомобила. С други думи ако колата ви е с мощност 100 кнски сили а повишението е 9% то мощността след чипване е 109 конски сили. Грешно е да се мисли че при всеки мотор са възможни 12% повишение. Възможностите на чиптунинга зависят от самият мотор който искаме да тунинговаме. Ако още от завода двигателят излиза с много конструктивни резерви (един вид "скопен" още в завода), то тогава мощността може да се увеличи доста. Обратното важи за мотори при които почти нищо не може да се направи (защото заводски нямат запас от мощност, която чипа да "отключи") и тогава повишението едва се усеща или изобщо не се усеща. :



Ефектът при мотори с принудително пълнене е много по-голям в сравнение с атмосферен мотор. Двигател с принудително пълнене се нарича мотор с турбокомпресор или механичен компресор (така наречените суперчарджъри). При турбомотори ефектът е 15-35% от серийната мощност на колата. Колко точно е максимално допустимото повишение си зависи от самият мотор. Като пример може да се даде един дизелов мотор на VW ....да речем най-разпространеният 1,9 ТДИ 90 конски сили. С чип той може да стане 120 конски сили което си е около 33% повишение. При турбо бензинови мотори нещата са подоби дори при тях са възможни повишения над 35% ...

5.Какви са рисковете от чип-тунинг за автомобилът ми?

Рисковете са , претоварен съединител , счупена турбина , прегряване на мотора , счупени бутала.


Поздрави на всички!
http://www.chiptuning-bg.com/informacia ... uning.html - допълнителна информация за чип тунинг
http://www.chiptuning-bg.com/chiptuning_dyno.html - чип тунинг на диностенд

Автор:  stoian_GTI [ Сря Авг 30, 2006 2:40 pm ]
Заглавие: 

Найстина Брезел e точен - изпрати ми чипче и с Ли4о го монтирахме и тествахме - колата работи перфектно ;)

Автор:  vw_viper [ Сря Авг 30, 2006 6:04 pm ]
Заглавие: 

хи.искам да попитам таи като виждам 4е си в 4ас.1 - как може дасе настрои дебитомера за оптимално подаване на гориво без да барка ланда сондата.знам 4е се дава аванс кам + ама с колко заба?става вапрос за vw 2 gti motor PB 91g. 2-и какви пари 6те ми излезе при вас чип-тунинг, а и 6те има ли ефект?

Автор:  Brezel [ Чет Авг 31, 2006 12:38 am ]
Заглавие: 

vw_viper написа:
хи.искам да попитам таи като виждам 4е си в 4ас.1 - как може дасе настрои дебитомера за оптимално подаване на гориво без да барка ланда сондата.знам 4е се дава аванс кам + ама с колко заба?става вапрос за vw 2 gti motor PB 91g. 2-и какви пари 6те ми излезе при вас чип-тунинг, а и 6те има ли ефект?


Здравей. Така направо не мога да ти го кажа, просто незнам с колко. Чип имам, но да знаеш че ефекта си е слаб...нещо нормално за атмосферен мотор.

Автор:  li4o [ Чет Авг 31, 2006 6:26 am ]
Заглавие: 

vw_viper написа:
.... как може дасе настрои дебитомера за оптимално подаване на гориво без да барка ланда сондата.знам 4е се дава аванс кам + ама с колко заба?става вапрос за vw 2 gti motor PB 91g.

Ама каква ламбда-сонда - PB мотора не беше ли без ламбда контрол...?!

Автор:  Brezel [ Чет Авг 31, 2006 12:01 pm ]
Заглавие: 

li4o написа:
vw_viper написа:
.... как може дасе настрои дебитомера за оптимално подаване на гориво без да барка ланда сондата.знам 4е се дава аванс кам + ама с колко заба?става вапрос за vw 2 gti motor PB 91g.

Ама каква ламбда-сонда - PB мотора не беше ли без ламбда контрол...?!


Мисля че има щото до колкото помня от серията ГТИ при голф 2 този мотор е най екологичния. Или пък се бъркам с PF мотора

Автор:  vw_viper [ Нед Сеп 03, 2006 10:30 pm ]
Заглавие: 

ниама ланда гре6ката е моиа! Има6 ли бокс 4ип - външен...

Автор:  Brezel [ Вто Сеп 05, 2006 12:56 am ]
Заглавие: 

vw_viper написа:
ниама ланда гре6ката е моиа! Има6 ли бокс 4ип - външен...


Здравей. Тунингбоксове не продавам, щото за мен това са боклуци. Верно лесно се слага и сваля, ама не е прецизна работата, а и едва ли ще ти донесе нещо. Ако искаш мога да ти намеря някоя евтина от ebay (същите дет в БГ ги продават за по 300 лева) ама аз лично бих си инвестирал парите в друго. А и да знаеш, че ако ти търся такъв бокс ти го предлагам като услуга да си го купиш (помагам при доставката), иначе няма нищо общо с мойте си неща.

Поздрави

Автор:  AutoTzar [ Пет Сеп 08, 2006 12:15 pm ]
Заглавие: 

имам МАЗДА МХ-3 1.6 16v 90 к.с - има ли чип-тунинг за нея :)

Автор:  Brezel [ Пет Сеп 08, 2006 3:19 pm ]
Заглавие: 

AutoTzar написа:
имам МАЗДА МХ-3 1.6 16v 90 к.с - има ли чип-тунинг за нея


Здравей. Принципно имам обаче като гледах файловете се оказа че имам малко информация за тях. Значи видях че ЕКУтата за или DELCO или DENSO и ме интересува с кое си ти .

Поздрави

Автор:  vw_viper [ Съб Сеп 09, 2006 5:09 pm ]
Заглавие: 

аз искам бокс зада го направиа с коп4е.а не да е постоиано вклиу4ен както на компиутара.прати цена за бокса 6те сам ти много благодарен ако намери6.предварително мерси.

Автор:  li4o [ Съб Сеп 09, 2006 8:50 pm ]
Заглавие: 

vw_viper написа:
аз искам бокс зада го направиа с коп4е.а не да е постоиано вклиу4ен както на компиутара.прати цена за бокса 6те сам ти много благодарен ако намери6.предварително мерси.

Според мен тия "боксове" са пълна порнография - най-често в кутийката има едно-две съпротивления, който подават изкривен сигнал към ЕКУ-то....аз не бих си сложил такова чудо на колата....пък и за твоя автомобил бокс май няма...

Автор:  Brezel [ Пет Сеп 15, 2006 1:10 am ]
Заглавие: 

пичага LI4O е прав това си е кофти работа а и ефекта е малък. Разбирам например си с турбо мотор и да искаш 2 режима на работа, ама като сложиш тоя бокс и като натиснеш копчето пак толко ще върви :?

Страница 1 от 19 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/