Автомобилен форум - Пазарджик

ПРИВЕТ НА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛНИ И ТУНИНГ ЕНТУСИАСТИ

Начало форум Начало форум

Дата и час: Сря Юни 20, 2018 11:42 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 275 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Окт 29, 2006 1:17 am 
Offline
g-tech
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 29, 2006 6:23 pm
Мнения: 1430
Местоположение: голямо село Пазарджик
OPEL написа:
Здравейте на всички. Всеки си мисли че когатъо подмени серийният чип -ECU (Engine Control Unit) и това ще доведе до главоломни промени по работата на двигателя на автомобила му. Ами не, това не е точно така. Има доста неща които влиаят на това един чип да доведе до увеличаване на мощност, изменения в гориво-впръскващата и газоразпределителната система. Този чип командва именно тези процеси. Както се каза и в горни мнения, най-много полза от чип има когато колата ти е оборудвана с турбо компресор (,а не със суперчарджър). Тогава увеличаването на мощността и въртящият момент на автомобила е най-голямо. Говорим за около 30% повече мощност и поне още 100Nm въртящ момент( зависи от различните двигатели). Тогава подмяната на стандартният чип, с нов е най-синхронизирана от гледна точка на пари-мощност, която постигаш за тази сума. А и ефектът е най-голям и си заслужава капиталовложенията. При атмосферните двигатели (т.е без turbo aspiration) това увеличаване на мощноста е незначително и не може да се усети. Въпреки че подобрява някои процеси в двигателя. това е ФАКТ и е така. Но просто за пример ще дам че ако колата ви е 1.6 8V, увеличението на мощността ви след подмяна на чип ще бъде незначителна...т.е около 3 к.с при най - добрият вариант.А понякога дори води и до икономия на гориво, което си е супер. При тези двигатели обаче подмяната на чипа не винаги довежда до положителен ефект. Все пак тук се говори за фабрична мощност на автомобила като нов, нали. А с години двигателят се износва, компресията намалява, якостта на детайлите също. Така че може и изобщо да не ви качи мощност, ами да направи работата на двигателя, неравномерна и да я влоши. При 16V (16 клапанови) мотори, подмяната на чипа довежда до увеличаване до 8-10к.с мощност и около 22Nm въртящ момент, което от една страна за 100 лева си е перфектно, щото другият тунинг по мотора който трябва да направите за да вдигнете мощност+въртящ момент ще ви легне много повече капитали, а и ако майстора е калпав може и до повреди. При турбо моторите обаче подмяната на серийният чип е задължителна. Няма по евтин начин при който да вдигнете сериозно мощността на двигателя както и въртящият момент. Силно се препоръчва. Постигнатите резултати ще са положителни.

Поздрави :D

Повишаването на мощност от чип-тунинг или ........ се дава винаги в % за конски сили и % за въртящ момент но има чипове за атмосверни мотори с който може да се искарат доста повече а не стандартните до13% но не за дълго време (скъсява се адски живота на мотора ако изобщо мине тестовете) както и за турбинираните :-D :-D :-D
ПП. сори за офтопика

_________________
StunyGT написа:
Цитат:
ПРЕСТАНЕТЕ С ТЕЗИ СВЕТОФАРНИ ГОНКИ.
ИМА СИ МЕСТА ЗА ПРОЯВИ, НО НЕ И В ГРАДА НИ.

Изображение
ИзображениеИзображение


Последна промяна gsi_0890 на Нед Окт 29, 2006 2:11 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Окт 29, 2006 1:25 am 
Offline
Опелист
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 12:27 am
Мнения: 856
Местоположение: Пазарджик
Да, но тогава вече говорим не за смяна , а за препрограмиране на чип. А и знаеш ли колко струва когато се прави от професионалист, и колко качва мощност въртящ момент. Ето виж един пример за препрограмиране на чип за Голф 4 1800 кубика:

ECU REPROGRAMMING( ?? ???????? ??????) 1000.00 ?


Бая си е соленко нали. Но резултатите са главозамайващи, когато това се направи на турбо мотор.

Поздрави

_________________
Under 400bhp makes baby jesus cry.
(so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Окт 29, 2006 1:51 am 
Offline
g-tech
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 29, 2006 6:23 pm
Мнения: 1430
Местоположение: голямо село Пазарджик
OPEL написа:
Да, но тогава вече говорим не за смяна , а за препрограмиране на чип. А и знаеш ли колко струва когато се прави от професионалист, и колко качва мощност въртящ момент. Ето виж един пример за препрограмиране на чип за Голф 4 1800 кубика:

ECU REPROGRAMMING( ?? ???????? ??????) 1000.00 ?


Бая си е соленко нали. Но резултатите са главозамайващи, когато това се направи на турбо мотор.

Поздрави

Не бре човек аз вчера си купих кола и книшка а за мотор на картинка съм виждал разглобен и какво е това чип и какво е препрограмиране хич си нямам и на идея :oops: :oops: :oops:
поздрави

_________________
StunyGT написа:
Цитат:
ПРЕСТАНЕТЕ С ТЕЗИ СВЕТОФАРНИ ГОНКИ.
ИМА СИ МЕСТА ЗА ПРОЯВИ, НО НЕ И В ГРАДА НИ.

Изображение
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 08, 2006 9:34 pm 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
OPEL написа:
Да, но тогава вече говорим не за смяна , а за препрограмиране на чип. А и знаеш ли колко струва когато се прави от професионалист, и колко качва мощност въртящ момент. Ето виж един пример за препрограмиране на чип за Голф 4 1800 кубика:

ECU REPROGRAMMING( ?? ???????? ??????) 1000.00 ?


Бая си е соленко нали. Но резултатите са главозамайващи, когато това се направи на турбо мотор.

Поздрави


Здравейте,
значи чип на атмосферен наистина не води до големи повишения но пък чак изобщо да не се усеща.... не съм съгласен. Виж то нали аз ги предлагам чиповете и е нормално по този въпрос на мен да НЕ се вярва но има хора с атмосферки които усещат разликата. Li4o взе за 8 клапанов мотор и каза че има разлика. От VW форума има много хора с ABS мотор които са доволни от чипа. Не искам да споря просто казвам факти. Също така мога да твърдя че НЕ е вярно че с чип може да се увеличи мощността при атмосфера и то много, но скъсява живота на мотора. Това правило важи за турбомоторите но при атмосферните има неква граница на увеличение която след едно положение не може да се мине.


Искам обаче да обърна внимание на цитата за препрограмирането. Това което твърдиш не е вярно. Резултатите са едни и същи , защото и в двата случая се постига смяна на софтуера с който работи колата. Този нов софтуер влияе на едни и същи параметри, независимо дали е сменен чипа или е препрограмиран. Имам чуството че си на мнение че има разлика между чип който е сменен и оригиналния чип. Разлика в ХАРДУЕРА за даден автомобил няма.

Идеята е следната. При постарите ЕКУта (горе долу до 2000 година) се ползват EPROM чипове. Малък пример (най често използваните) са
27С256 , 27С512, 27С010, 87С257 и т.н. Ето една снимка
Изображение

Има 2 типа ЕПРОМ чипове. Едните са се програмират веднъж. След това програмиране (записване на даден файл) чиповете немогат да се презаписват или трият. Остават вовек и веков с този софтуер.

Другите ЕПРОМ чипове могат да се презаписват. Преди да се презапишат трябва да бъдат изтрити. Триенето НЕ става по електронен път. Единствената възможност за триене със УЛТРА ВИОЛЕТОВА светлина. Чиповете трябва да бъдат облъчени (през стъкълцето показано на снимката) около 10-30 минути. След като са празни може отново да бъдат записани. Когато въпросното ЕКУ работи със софтуер записан на такива чипове тогава е невъзможно директно пред Диагностичната букса (OBD ) да се презапише въпросният чип. Имаме 2 варянта. ИЛИ записваме новият оптимизиран софтуер нов чип и го поставяме на мястото на оригиналния, ИЛИ сваляме оригиналния облъчваме го с UV светлинаи тогава го програмираме наново.

Понеже е добре да си имаш винаги оригиналния софтуер затова просто оригиналния чип си го пазиш а на негово място слагаш новия.

Сега да разгледаме ситуацията с новите ЕКУта. При тях НЕ се ползват ЕПРОМ чипове. Ползват се FLASH памети.
Добър пример е 29F400 PSOP44 който се ползва в почти всички ТДИ-мотори на VAG след 2000 година.
Изображение

Тези чипове могат да се записват и презаписват директно по електронен път без да се налага да се отпояват. Става директно през ОБД буксата (в някои случаи директно се връзва ЕКУто за лаптопа чрез спецялни кабели) Това позволява смяна на оригиналния софтуер със оптимиран (тунингсофтуер) без да се сменя оригиналния чип!!! Ако обаче някой е мераклия и иска да си усложни живота може да отпои оригиналния чип и да сложи (па такъв чип) чип с оптимизиран софтуер.

Това са единствените разлики между ОБДтунинг (препрограмиране на ЕКУто) и класическият чиптунинг със смяна на софтуера. В двата случай имаме сменен софтуер и това е! Софтуера е важеш. Надявам се не си мислите че някой висок спецялист сяда с лап топ и почва да настройва (препрограмира ) директно всеки параметър на ЕКУто. Професионалист трябва да е човекът който е оптимирал софтуера а не този който го сменя. Просто слагаш компа и необходимите интерфейси и зареждаш тунингфайла.

Още нещо. Ефектът от препрограмиране и смяна на чиповете е един и същ. Просто за ефекта е отговорен самият софтуер а не начина по който е сменен софтуера.

Цената наистина е по висока при ОБДтунинга но това се дължи на факта че се прави при по новите коли което значи че собствениците им имат и повече пари :-D Аз СЪЩО тала предлагам и препрограмиране на ЕКУто (OBD-Tuning) но когато съм си в БГ. Сега например за празниците ще се прибирам и имам вече 6 автомобила уговорени за такава интервенция срещу цената от 200 лева на автомобил. 1000 евро няма кой да ми даде :sad: ......не че не бих ги взел :-P

Надявам се малко да сме поизяснили нещата :cool:


п.п. вие тия Нм за нищо ги нямате. 100Нм повишение с чип са много. При повишение примерно с 30 коня на 1.9ТДИ мотор към 70Нм са нормални ма 100 са нереални според мен (не че са невъзможни :D ) Сори че не ви давам тия данни в проценти ;-)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 09, 2006 10:06 am 
Offline
Опелист
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 12:27 am
Мнения: 856
Местоположение: Пазарджик
Много интересна и полезна информация. Виж това за триенето на по-старите EPROM чипове не го знаех. Много интересно ми се видя. Обаче доколкото разбрах се трие с ултравиолетова светлина, нали. Да обаче как се настройва колко да е силен потока на светлината, не може ли да се повреди така чипът. Ей това не ми е много ясно само. Иначе браво, много добър пост. Поздрави.

_________________
Under 400bhp makes baby jesus cry.
(so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 09, 2006 10:31 am 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
OPEL написа:
Много интересна и полезна информация. Виж това за триенето на по-старите EPROM чипове не го знаех. Много интересно ми се видя. Обаче доколкото разбрах се трие с ултравиолетова светлина, нали. Да обаче как се настройва колко да е силен потока на светлината, не може ли да се повреди така чипът. Ей това не ми е много ясно само. Иначе браво, много добър пост. Поздрави.


Живо здраво, сега става и като прочетох мнението реших да направя няколко пресни снимки за да стане малко по онагледено. Начи UV светлината немойе да преебе ЕПРОМа има обаче ограничен брой записвания и триения след коет епрома става неизползваем. Да речем че е около 200 пъти триене след което неможе повече да се ползва тоя чип. 200 пъти обаче стигат предостатъчно. Относно как става точно.....ами по спецялизираните магазини има спецялни UV лампи които са за това да трият такива чипове.

ето малко от чипчетата чакащи нов собственик :twisted:
Изображение

ето лампата (забележете какво ми стои на монитора ;-)
Изображение
Изображение
Изображение

Поздрави ;-)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 09, 2006 10:35 am 
Offline
Site Admin
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 7:09 pm
Мнения: 1576
Местоположение: Пазарджик
:smt023 Само да запитам аз на голф 3 1.4 АБД е мотора може ли да се направи чип-тунинг и струва ли си ?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 09, 2006 10:43 am 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
lamer4e написа:
:smt023 Само да запитам аз на голф 3 1.4 АБД е мотора може ли да се направи чип-тунинг и струва ли си ?


Здравей,

ами имах някъде чип и за абд. Дали си струва.... ми незнам, смятам, че ефекта от чип-тунинг ще е доста малък, че даже е възможно да не се усети ... Ако си много мераклия можеш да опиташ но като цяло не може да се очаква нищо съществено... Ако имаш много пари готов сам да ги взема :twisted: , в противен случай по добре да ги използваш за освежаване на колата. ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 09, 2006 10:47 am 
Offline
Site Admin
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 7:09 pm
Мнения: 1576
Местоположение: Пазарджик
Да щото и аз бях чел някаде ,че за тия мотори нищо не става с чип-тунинг и няма никакъв ефект но реших да попитам поне тва е осще бесплатно :cool:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 09, 2006 12:28 pm 
Offline
VVT-i
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 24, 2006 12:09 am
Мнения: 333
Местоположение: УСТРЕМ / EU
моята Астра е с мотор X16SZ и доколкото разбрах може да се направи чип-тунинг.подобрявала се работата на мотора и се намалявал разхода приблизително с 0.5-0.8 Незнам колко е възможно това но изкам да попитам по-компетентните да изкажат мнение и да кажат за каква циформания става дума и с какви % се подобрява работата на мотора и намалява ли му се живота


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 12, 2006 3:52 am 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
Значи за твоя мотор бих казал същото както и за горепосочения голф. Такова намаление на разхода при този мотор се съмнявам да има. Живота на мотора няма да се скъси. Грешна представа е че чиптунинга скъсява живота на мотора :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 12, 2006 11:11 am 
Offline
g-tech
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 29, 2006 6:23 pm
Мнения: 1430
Местоположение: голямо село Пазарджик
foho написа:
моята Астра е с мотор X16SZ и доколкото разбрах може да се направи чип-тунинг.подобрявала се работата на мотора и се намалявал разхода приблизително с 0.5-0.8 Незнам колко е възможно това но изкам да попитам по-компетентните да изкажат мнение и да кажат за каква циформания става дума и с какви % се подобрява работата на мотора и намалява ли му се живота

foho в http://www.opelclub-bg.com/forum/index.php?showtopic=241 можеш да се обърнеш към летящият(Let's fly) и прочети тази тема.

_________________
StunyGT написа:
Цитат:
ПРЕСТАНЕТЕ С ТЕЗИ СВЕТОФАРНИ ГОНКИ.
ИМА СИ МЕСТА ЗА ПРОЯВИ, НО НЕ И В ГРАДА НИ.

Изображение
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 12, 2006 1:38 pm 
Offline
VVT-i
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 24, 2006 12:09 am
Мнения: 333
Местоположение: УСТРЕМ / EU
gsi_0890 аз го четох това в опел форума преди но исках да попитам колегата Brezel какво ще каже по въпроса какви са неговите наблюденя понеже доста хора от опел клуба казват че се имало чувствителна разлика в работата на мотора, ставал доста по-пъргав..... и все пак да се върнем към темата Brezel можеш ли да дадеш разликите в проценти преди и след смяната на чипа и имаш ли го този чип и колко кинти :) мерси предварително


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 12, 2006 4:24 pm 
Offline
Нов член

Регистриран на: Нед Окт 15, 2006 4:11 am
Мнения: 7
Местоположение: село
Brezel получе ли писмото. :oops: :oops:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 12, 2006 5:29 pm 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
Получих майла и отговорих.

Относно Опела в момента не мога да предложа чип-тунинг за този мотор. V-Max (Lets fly) ще има разбира се щото той за опел доста има. Ako си решил на всяка цена да го чипосаш той ще ти помогне :-D


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 275 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Hosted by chiptuning-bg © 2008
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов