Автомобилен форум - Пазарджик

ПРИВЕТ НА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛНИ И ТУНИНГ ЕНТУСИАСТИ

Начало форум Начало форум

Дата и час: Чет Яну 18, 2018 2:08 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 275 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 06, 2006 9:08 pm 
Offline
Майстор на драга
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 1:26 pm
Мнения: 192
1- повишаванто на мощността НИКОГА не се "измерва" в конски сили, а в ПРОЦЕНТИ, независимо как е постигнато това повишаване...
...конските сили са просто мерна единица за крайния резултат, а където дадено повишение е посочено в конски сили - направено е просто за улеснение на клиента...
2- на стандартен "атмосферен" двигател, с чип се правят 5 - 25 % макс - обикновено 10-15%...
...което означава, че колкото по-голяма е "фабричната" мощност, толкова повече ще е мощността след монтажа на чипа...
3- фазата с "голям" чип изобщо не се постига с чип, а се постига с "fuel managemet" система, която директно елиминира работата на ЕСU-то, що се касае до управлението на дюзи, запалване и прочие...
...но такава система има смисъл да се монтира САМО ако са направени доста други неща и тя също не "вдига" повече мощността, а повишава "КПД"-то което се вади от текущата конфигурация на двигателя (изобщо не говоря, че ако горивото не е добре може да съсипе двигателя, щото колкото повече "пилим" един двигател, толкова по-капризен става той към горивото и смесите)...

и леко лирическо отклонение:
тунинг-а на една бегачка се започва с други неща, а завърщва с електрониката - fuel management, за да има какво са управлява направените промени и най-вече да извади максимална полза от тях...
а иначе се правят разпределителни валове (с цел промяна на фазите на газоразпределение); легла на клапани, клапани, колектори, дюзи и генерация (с цел промяна на хидро- и газо-динамичния поток при впръскване и изпускане); бутала, биели, колянов вал и маховик (с цел намаляване на инерционните моменти); диференциал и трансмисия (с цел по-пълно разпределяне на въртящия момент, и предаването му възможно най-пълноценно на "асфалта")...
...и прочие, и прочие - това далеч не е единственото за атмосферен мотор, а за "турбиниран" вобще не ми се почва, щото ще пиша до утре...
и понеже говорите и за спирачки, окачване и прочие - изброеното по-горе е предназначено колата да "върви" повече ПО ПРАВА ЛИНИЯ, а спирачките, окачването и прочие касае поведението на автомобила при други условия...
сиреч - можеш да направиш "бегачка" за драг, без да се занимаваш със спирачки и прочие (единствено част от окачването има значение за да се компенсира инерционния момент на колата, като цяло, при старт и смяна на предавките)...

4- да се върна отново на "големия" чип - както казах - повишението е в %...
та ние преди малко, като направихме гореизброените неща, повишихме мощността, така че СЕГА ВЕЧЕ определено има смисъл да се занимаваме с fuel management за да оползотворим тази потенциална мощност...


и един лек пример за всичко гореизложено:
(колата няма значение в момента)

двигател 1.8 16v - "фабрична" мощност 105 к.с...
същият двигател с променено газоразпределение - 148 к.с...

логично е, че ако средно дигаме с електроника 15%, ако директно се тунингова първия, крайната мощност ще е ~121 к.с...
...а за втория ~ 170 к.с...
разликата е доста фрапираща, нали...

та един съвет от мен - не се занимавайте с "чипове", ако наистина искате нещо сериозно...
направете останалото или поне част от него и тогава вече ще имат смисъл тези 700-800 лева за електроника...
...поне ще получите повече за тези пари...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 06, 2006 9:21 pm 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3145
Местоположение: Пазарджик
AutoTzar написа:
...................................
направете останалото или поне част от него и тогава вече ще имат смисъл тези 700-800 лева за електроника...

:shock:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 07, 2006 2:15 am 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
Здравейте. Странно ма не съм съгласен с някои неща които е написал "Царя". Долявам и някъква нотка на злоба в поста му придружена с небрежно себеизтъкване. Не искам да се караме но поне можем да поспорим в границите на нормалното разбира се.

Цитат:
повишаванто на мощността НИКОГА не се "измерва" в конски сили, а в ПРОЦЕНТИ, независимо как е постигнато това повишаване...


Пич говориш глупости. Вярно е че е "прието" повишението да се измера в проценти ама както е казал народа "не по врат а по шия" Всеки го интересува крайния резултат а дали ще му е казано в проценти или в киловати или в конски сили всеки му е все едно. Критиката ти е напълно излишна в случая!

Цитат:
направено е просто за улеснение на клиента...


излишно е да обяснявам че "повечето " клиенти са минали УСПЕШНО 5-ти клас и могат да се оправят с проценти ;)

Цитат:
на стандартен "атмосферен" двигател, с чип се правят 5 - 25 % макс - обикновено 10-15%...


тука не си го допрочел както трябва. Малко си убъркал цифричките. Максимума е 13-15% а СРЕДНОТО увеличение "обикновено" е 7-10 % (да не кажа и помалко) Искам да отбележа че е тъпо да се каже обикновено еди колко си процента защото това зависи изцяло от двигателя. Зависи просто как е проектиран. Има мотори при които няма да можеш повече от 7% да измъкнеш. Понеже предполагам че изобщо няма да си съгласен с тези числа и ще спориш за тях искам да ти кажа че за данните съм СИГУРЕН и УБЕДЕН и няма да ги обсъждам 2ри път.

Цитат:
фазата с "голям" чип изобщо не се постига с чип, а се постига с "fuel managemet" система, която директно елиминира работата на ЕСU-то, що се касае до управлението на дюзи, запалване и прочие...


никой не е казал че при атмосфера има чипове които да постигат много мощност..... "Големи" чипове.
Човек като чете написаното ще помисли че "fuel managemet" системата директно елиминира работата на ЕСU-то :D Ами аз мисля че искаш да кажеш ЗАМЕСТВА ;-) То все едно ECUто требва да го елиминираме да върви повече колата. А и тези системи нямат почти никъква практика при СЕРИЕН (непроменян с нищо друго) атмосферен мотор. Тези електроники се позват когато по мотора се правят големи промени (физически) които изискват промяна във електрониката (например турбо конверсий) В тези случаи оригиналното ECU не е в състояние да изпълнява необходимите функций защото ПРОСТО е ПРОЕКТИРАНО за други изисквания! Доста от посочените от теб подобрения могат да се управляват от серийното ECU и да не се налага от друга система.

Цитат:
тя също не "вдига" повече мощността, а повишава "КПД"-то
същото бих казал и за ECU със оптимизиран софтуер..сиреч едно тунинг чипче

Цитат:
изобщо не говоря, че ако горивото не е добре може да съсипе двигателя, щото колкото повече "пилим" един двигател, толкова по-капризен става той към горивото и смесите


затова си има граници в които се "пили" мотора и също така всеки закупил чип бива инструктиран да кара с хубаво гориво по възможност с Н98 бензин.

Цитат:
тунинг-а на една бегачка се започва с други неща, а завърщва с електрониката - fuel management, за да има какво са управлява направените промени и най-вече да извади максимална полза от тях...


напълно съм съгласен ....стига да са правени горе споменатите промени. Всеки си тунингова колата до различна степен и за някои хора един свестен чип е горната граница!

Цитат:
и понеже говорите и за спирачки, окачване и прочие - изброеното по-горе е предназначено колата да "върви" повече ПО ПРАВА ЛИНИЯ


ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ. Малко са хората които си имат колата предназначена САМО за ДРАГ. Истината е че всеки иска да е гъзар с бърза съскаща кола и същевременно в хармония със сигурността и собственото си здраве както и това на околните.

Цитат:
4- да се върна отново на "големия" чип - както казах - повишението е в %...


имам чувството че ако го кажа САМО в конски сили и ще излезе че съм излъгал или че повишение няма :-D

Цитат:
логично е, че ако средно дигаме с електроника 15%, ако директно се тунингова първия, крайната мощност ще е ~121 к.с...
...а за втория ~ 170 к.с...


Пак бъркаш. Както вече казах много розаво ти се виждат тия 15% увеличение при всеки атмосферн мотор. че даже станаха 121 коня. Не бъди сигурен че толко ще вдигне. А пък да не говоря че направи мотора от 105 коня на 170 БЕЗ ТУРБО.
Имах един познат който смяташе тунинг повишенията си така:

1.чип = около 15 коня
2. спортен филтър 8 коня
3.колектори 10 коня
4. махане на катализатора 6-7 коня

...... и така за секунди си представяше как вдига 70 коня със щракане със пръсти.

Цитат:
разликата е доста фрапираща, нали...


като гледам как лесно ги сметаш нещата и аз се фрапирам :shock:

Цитат:
та един съвет от мен - не се занимавайте с "чипове", ако наистина искате нещо сериозно...
За всеки понятието НЕЩО СЕРИОЗНО е относително. Примерно при Турбомоторите само един чип си е вече НЕЩО СЕРИОЗНО .....както доказа и едно ТДИ по вашия край.

Цитат:
направете останалото или поне част от него и тогава вече ще имат смисъл тези 700-800 лева за електроника...
...поне ще получите повече за тези пари...


Дори да го направят пак нема да има смисъл да похарчиш 800 лева за електоника. Смисалът идва когато става въпрос за турбо....турбо му е майкатаааа...
....и за парите си ще получат повече ако има смисъл от тая електроника...ако има нужда от нея.


Да не говоря че чиповете предлагани тук не са 800 лева а далеч по-малко. И сега за да отговарям на ISO-стандартите и за да не се изказвам некомпетентно искам да уточня че цената която ти споменаваш (800 лева) са около 800% от моята. (горното го казах за улеснение на клиентите)

;-)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 07, 2006 10:48 am 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3145
Местоположение: Пазарджик
Brezel написа:
Здравейте. Странно ма не съм съгласен с някои неща които е написал "Царя"........

Царя не е "написал" нищо - просто е направил малко "Copy" и "Paste" от Интернет... :evil:
Не му се връзвай толкова... ;)

П.С. Най-евтиния тунинг е чип, филтър, генерация, хубави кабели и свещи - това може да го направи всеки и за малко пари - оттам нататък промените са вече доста по-сложни и скъпи..................
Да не говорим пък да направиш сериозни промени по хардуера и да се наложи да се прави индивидуално мапване на колата - тогава изваждането е по-сериозно...


Последна промяна li4o на Съб Окт 07, 2006 11:53 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 07, 2006 11:52 am 
Offline
Майстор на драга
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 1:26 pm
Мнения: 192
Съгласен съм с теб Брезел до някаде, нз как реши че имам злоба с тово у4асти е не - явно криво си ме разбрал от тука, ако сам те обидил нешто - то тогава ИЗВИНЯВАИ! Така е за стотина лева по-добро решение няма :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 07, 2006 2:35 pm 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
AutoTzar написа:
Съгласен съм с теб Брезел до някаде, нз как реши че имам злоба с тово у4асти е не - явно криво си ме разбрал от тука, ако сам те обидил нешто - то тогава ИЗВИНЯВАИ! Така е за стотина лева по-добро решение няма :)


споко пичага, не си ме убидил с нищо, аз също се извинявам за тона ми ама вчвра ми беше малко криво а и късно през ноща писах и така излезе ;-)

п.п. нали знаете като се наостриш пък останеш без секс и нито ти се спи нито ти е весело :lol: :lol: :lol:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 07, 2006 10:05 pm 
Offline
Майстор на драга
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 1:26 pm
Мнения: 192
:beeeer


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Окт 16, 2006 10:35 pm 
Offline
Нов член

Регистриран на: Нед Окт 15, 2006 4:11 am
Мнения: 7
Местоположение: село
Имаш ли за форд ескорт 1.6 16v 92г 66kw :roll: :roll:-Рено меган 1.6 i 66kw 96г.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Окт 17, 2006 9:53 am 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
niiiki написа:
Имаш ли за форд ескорт 1.6 16v 92г 66kw :roll: :roll:-Рено меган 1.6 i 66kw 96г.


За форда незнам дали имам ще ти кажа довечера. За такова Рено до колкото си спомням имам ама мися че втре ЕКУти беше залято с нещо като пяна и смяната доста кофти (не съм сигурен само предполагам) За да знам със сигурност какво да търся се нуждая от ECU-номерата ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 19, 2006 8:57 pm 
Offline
Нов член

Регистриран на: Нед Окт 15, 2006 4:11 am
Мнения: 7
Местоположение: село
Знам че компа е на сименс . :cry: :cry:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 19, 2006 11:00 pm 
Offline
Аватар:
Аватар

Регистриран на: Пон Юли 24, 2006 8:03 pm
Мнения: 3145
Местоположение: Пазарджик
niiiki написа:
Знам че компа е на сименс . :cry: :cry:

Само марката няма да свърши работа - ще трябва да препишеш номерата от кутията на компа, иначе не можем да се ориентираме - най-добрия вариант е да щракнеш ЕКУ-то с телефона.. ;)
Изображение
П.С. Това е кутията на комп за Голф3...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 20, 2006 1:15 am 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
именно. Li4o ме изпревари и написа това което мислех.
Понякога един и същи мотор е оборудван с различни датчици, понякога има подобрения в електрониката и при един и същи мотор се слагат различни ЕКУта и т.н. Всеки компютър работи с точно определен софтуер. Примерно при голф 3 ABS мотор имаше май 4 или 5 различни компа. При някои от тях софтуера е много различен и ако вземеш оригиналния чип от едната кола и го сложиш на другата кола (с друго ЕКУ) или няма да запали или ако запали ще работи като БУЛГАР Т150 :-D За да се знае кой компютър какъв е и с какъв софтуер работи са сложени определени номера. А именно всеки компютър си има номер ( ECU-номер) и всеки чип си има номер (Софтуеренномер) Така се постига точност и прецизност и се изключва възможността от грешен софтуер който би навредил наколата. По тази причина са ми нужни тези номера и немога да се ориентирам по име на мотор или VIN. ;-)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 21, 2006 9:50 pm 
Offline
Нов член

Регистриран на: Нед Окт 15, 2006 4:11 am
Мнения: 7
Местоположение: село
Brezel написа:
именно. Li4o ме изпревари и написа това което мислех.
Понякога един и същи мотор е оборудван с различни датчици, понякога има подобрения в електрониката и при един и същи мотор се слагат различни ЕКУта и т.н. Всеки компютър работи с точно определен софтуер. Примерно при голф 3 ABS мотор имаше май 4 или 5 различни компа. При някои от тях софтуера е много различен и ако вземеш оригиналния чип от едната кола и го сложиш на другата кола (с друго ЕКУ) или няма да запали или ако запали ще работи като БУЛГАР Т150 :-D За да се знае кой компютър какъв е и с какъв софтуер работи са сложени определени номера. А именно всеки компютър си има номер ( ECU-номер) и всеки чип си има номер (Софтуеренномер) Така се постига точност и прецизност и се изключва възможността от грешен софтуер който би навредил наколата. По тази причина са ми нужни тези номера и немога да се ориентирам по име на мотор или VIN. ;-)


Трябва ли номера на процесора и ли номера на компа е достатачен.Да питам нещо което не ми е ясно колата е карам поече на гас и върви много-добре 180км.ч-с расхотд 7-8л но 100км Ще има ли ефект този чип???? :oops: :oops:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 21, 2006 11:56 pm 
Offline
Шофьор
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 14, 2006 2:01 pm
Мнения: 49
Местоположение: Берлин
Здравей. Трябва ми номера на компютъра и номера на чипът върху който е записан сегашният ти софтуер. Други номера не ми трябват. Кажи за коя кола става точно въпрос че вече изумих. Щом караш на газ ефекта ще е още по малък. Това е защото когато си на газ ЕКУто не определя колко гориво да се впръсква (освен ако си с газов инжекцион) В случая на газ промяната се състой в момента на подаване на искрата но това едва ли ще доведе до осезаема разлика.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Окт 29, 2006 1:04 am 
Offline
Опелист
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 12:27 am
Мнения: 856
Местоположение: Пазарджик
Здравейте на всички. Всеки си мисли че когатъо подмени серийният чип -ECU (Engine Control Unit) и това ще доведе до главоломни промени по работата на двигателя на автомобила му. Ами не, това не е точно така. Има доста неща които влиаят на това един чип да доведе до увеличаване на мощност, изменения в гориво-впръскващата и газоразпределителната система. Този чип командва именно тези процеси. Както се каза и в горни мнения, най-много полза от чип има когато колата ти е оборудвана с турбо компресор (,а не със суперчарджър). Тогава увеличаването на мощността и въртящият момент на автомобила е най-голямо. Говорим за около 30% повече мощност и поне още 100Nm въртящ момент( зависи от различните двигатели). Тогава подмяната на стандартният чип, с нов е най-синхронизирана от гледна точка на пари-мощност, която постигаш за тази сума. А и ефектът е най-голям и си заслужава капиталовложенията. При атмосферните двигатели (т.е без turbo aspiration) това увеличаване на мощноста е незначително и не може да се усети. Въпреки че подобрява някои процеси в двигателя. това е ФАКТ и е така. Но просто за пример ще дам че ако колата ви е 1.6 8V, увеличението на мощността ви след подмяна на чип ще бъде незначителна...т.е около 3 к.с при най - добрият вариант.А понякога дори води и до икономия на гориво, което си е супер. При тези двигатели обаче подмяната на чипа не винаги довежда до положителен ефект. Все пак тук се говори за фабрична мощност на автомобила като нов, нали. А с години двигателят се износва, компресията намалява, якостта на детайлите също. Така че може и изобщо да не ви качи мощност, ами да направи работата на двигателя, неравномерна и да я влоши. При 16V (16 клапанови) мотори, подмяната на чипа довежда до увеличаване до 8-10к.с мощност и около 22Nm въртящ момент, което от една страна за 100 лева си е перфектно, щото другият тунинг по мотора който трябва да направите за да вдигнете мощност+въртящ момент ще ви легне много повече капитали, а и ако майстора е калпав може и до повреди. При турбо моторите обаче подмяната на серийният чип е задължителна. Няма по евтин начин при който да вдигнете сериозно мощността на двигателя както и въртящият момент. Силно се препоръчва. Постигнатите резултати ще са положителни.

Поздрави :D

_________________
Under 400bhp makes baby jesus cry.
(so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 275 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Hosted by chiptuning-bg © 2008
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов